Destilovaná voda je kvapalina určená na technické účely.
31.161
Destilovaná voda je kvapalina určená na technické účely.
31.162
Hybridný (HOAT - Hybrid Organic Acid Technology) špičkové riešenie pripravené na použitie (nevyžaduje riedenie a chráni chladiaci systém auta pri teplotách do -40 °C) s...
MANANTIFREEZ-AG13--40A1
Hybridné (HOAT – Hybrid Organic Acid Technology) špičkové riešenie pripravené na použitie pre dvojkolesové motorové vozidlá (nevyžaduje riedenie a chráni chladiaci systém až do...
MANANTIFREEZPROCOOL1
Destilovaná voda je kvapalina určená na technické účely.
31.163
Karboxylovaný (organický – OAT Organic Acid Technology) roztok pripravený na použitie, určený na celoročné použitie v akýchkoľvek moderných chladiacich systémoch, pre ktoré sa...
MANNOL AF12 -40 1L
MANNOL Radiator Flush 9965 je špeciálny čistič chladiacich systémov spaľovacích motorov (ICE) a vnútorných vykurovacích systémov. Produkt je vhodný pre akýkoľvek kvapalinou...
894195
MANNOL Radiator Leak-Stop 9966 je špeciálna tesniaca prísada do chladiacich systémov spaľovacích motorov (ICE) a vnútorných vykurovacích systémov. Produkt je vhodný pre...
894188
Mannol LONGTERM ANTIFREEZE AG11 - je koncentrát na báze etylénglykolu, je určený pre celoročné použitie vo všetkých moderných hliníkových a medených systémoch chladenia.
MANANTIFREEZ-AG11 1
Hybridná (HOAT – Hybrid Organic Acid Technology) špičkovo technologicky koncentrovaná nemrznúca zmes s výbornými prevádzkovými vlastnosťami určená na celoročné použitie v...
MANANTIFREEZ-AG13 1
Hybridná (HOAT – Hybrid Organic Acid Technology) špičkovo technologicky koncentrovaná nemrznúca zmes s výbornými prevádzkovými vlastnosťami určená na celoročné použitie v...
MANANTIFREEZ-AG13-A1
Mannol Longlife Antifreeze AG12 + - je koncentrát na monoetilenglikolovom základe, je určený pre celoročné použitie v moderných chladiacich systémoch. Chráni proti korózii,...
MANANTIFREEZ-AF12 1
Na chladenie motora sa v podstate používajú všetky druhy nemrznúcej zmesi. Ich účelom je zabrániť prehriatiu motora a zamrznutiu chladiacej kvapaliny. Okrem toho chladiaca kvapalina chráni chladiaci systém pred koróziou.
Chladiace systémy starších modelov áut obsahujú viac kovových častí, zatiaľ čo novšie modely obsahujú viac hliníkových, plastových a gumených častí.
Prvou veľkou otázkou je, či farba chladiacej kvapaliny súvisí a chemickým zložením alebo technickými vlastnosti chladiacej kvapaliny.
Farba chladiacej kvapaliny je určená farbivom pridaným výrobcom chladiacej kvapaliny a nemožno ju použiť na rozlíšenie typu chladiacich kvapalín. Farba chladiacej kvapaliny v prípade starších áut naznačovala vlastnosti danej chladiacej kvapaliny, ale dnes je taká široká ponuka, že je to už „len“ charakteristika, ale na výber chladiacej kvapaliny nestačí.
Chladiaca kvapalina môže byť aj obyčajná destilovaná voda, pretože voda ochladzuje povrchy veľmi efektívne. Nevýhodou použitia vody však je, že nemá vhodné inhibítory korózie a mazivá na mazanie dielov v chladiacom systéme, ani nechráni vnútorné časti motora pred zamrznutím.
Chladiaca kvapalina (známa aj ako nemrznúca zmes) je najdokonalejšou voľbou na chladenie vnútorných komponentov motora. Znižuje bod mrazu a zvyšuje bod varu vody, pričom poskytuje vynikajúcu ochranu proti korózii a správne mazanie komponentov.
Väčšina moderných chladiacich/nemrznúcich zmesí obsahuje glykol, ako aj inhibítory korózie a farbivá (oranžové, zelené, červené alebo modré).
Najbežnejšie riedenie destilovanou vodou je 50:50 (-38C) alebo 60:40 (-25C).